Noul Ford Focus 2018 – detalii oficiale

În 1998 a fost lansată prima generație Ford Focus, model ce a înlocuit vechiul Escort și care a fost comercializat în peste 16 milioane de exemplare la nivel global. La 20 de ani distanță, Ovalul Albastru lansează noua generație de Focus ce are la bază platforma Ford C2, arhitectură dezvoltată pentru a îmbunătăți preformanțele din testele de siguranță.

Noul Ford Focus va fi disponibil în versiunile hatchback cu 5 uși, wagon (break) și sedan (pe anumite piețe precum China) și oferă cinci niveluri de echipare: Trend, Titanium, ST-Line (ce oferă o gardă la sol coborâtă cu 10 mm și amortizoare/bare stabilizatoare unice), Vignale și Active (ce oferă o gardă la sol mai mare cu peste 30 mm și elemente de protecție la nivelul aripilor și al ușilor laterale).

Mai mult, sunt disponibile 13 nuanțe pentru exterior (precum Orange Glow, Desert Island Blue, Dark Mulberry, etc) și o gamă variată de jante cu dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inci.

Noua generație are un ampatament mai lung cu 53 de milimetri și console mai scurte, iar lungimea totală a versiunii hatchback este de 4378 mm, cu o lățime de 1825 mm și o înălțime de 1454 mm. Versiunea break este mai lungă cu 290 mm, iar volumul maxim al portbagajului este de 1.653 litri.

La capitolul motorizări pe benzină clienții noii generații pot să aleagă propulsorul de 1.0 litri EcoBoost care poate dezvolta 85 CP, 100 CP sau 125 CP sau de 1.5 litri EcoBoost care dezvoltă 150 CP sau 182 CP, iar la cele diesel pot alege între propulsorul de 1.5 litri EcoBlue ce dezvoltă 95 CP sau 120 CP și cel de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP. Motoarele beneficiază de transmisii manuale cu șase rapoarte sau de noua transmisie automată cu opt rapoarte pentru motorizările 1.0 EcoBoost de 125 CP, 1.5 EcoBoost de 150 CP, 1.5 EcoBlue de 120 CP și 2.0 EcoBlue de 150 CP.

Noul Ford Focus 2018 beneficiază de cele mai importante tehnologii:

  • tempomat adaptiv cu Stop&Go (Adaptive Cruise Control) – acesta ajută vehiculul să păstreze o distanță de siguranță față de mașina din față și păstrează vehiculul pe centrul benzii de rulare. Sistemul poate adapta viteza de deplasare a mașinii pentru a se încadra în limitele legale monitorizând indicatoarele rutiere. Acesta funcționează la viteze de până la 200 km/h.
  • Active Park Assist 2 – a doua generație a sistemului de asistență activă la parcare ușurează și mai mult manevrele de parcare paralelă și perpendiculară prin simpla apăsare a unui buton.
  • Head-Up Display (HUD)
  • asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) – utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele lente sau oprite în fața mașinii și ajută șoferii să le ocolească.
  • faruri adaptive cu lumini predictive în viraje și lumini care expun indicatoarele rutiere.
  • cameră de marșarier cu unghi vizual larg (rear wide-view camera) – oferă un câmp vizual de 180 grade în spate
  • Blind Sport Information System – sistem de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort cu alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert).
  • Pre-collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection – recunoaște pietonii și bicicliștii care se află pe sau lângă trasa pe care o va urma vehiculul. Sistemul aplică automat frânele dacă detectează o potențială coliziune, iar șoferul nu răspunde la avertizări.
  • Ford MyKey – permite posesorilor să programeze o cheie specială dedicată șoferilor tineri. Aceasta poate restricționa viteza maximă de rulare, poate preveni dezactivarea sistemelor de asistențp și de siguranță activă, poate reduce nivelul maxim al volulumui audio, etc.
  • sistem de amortizare controlată continuu (CCD sau Continuously Controlled Damping) – acesta monitorizează starea suspensiilor, a șasiului, a direcției și a frânelor, ajustând răspunsul amortizoarelor pentru o calitate cât mai bună a ținutei de drum.
  • sistem de control al stabilității (Stability Control) și modul de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control) pentru a sprijini pretențiile dinamice.
  • modem integrat FordPass Connect – acesta transformă mașina într-un hotspot Wi-Fi mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Prin intermediul aplicației mobile FordPass proprietarii pot: să localizeze mașina, verifice nivelul combustibilului, starea sistemului de alarmă, durata de viață a uleiului de motor, încuie/descuie ușile, pornire de la distanță (doar pe cele echipate cu transmisie automată).

Noul Ford Focus va fi produs la fabrica companiei din Saarlouis și va fi disponibil la dealerii din țară începând cu luna iulie a acestui an.

Galerie foto:

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *