Hyundai i30 – facelift și propulsie mild-hybrid

Hyundai a dezvăluit noi detalii despre i30, înaintea prezentării oficiale care va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul se remarcă printr-un nou design, funcții avansate de conectivitate, alături de un propulsor mild-hybrid de 48 V, care contribuie la sporirea eficienței. De asemenea, pentru prima dată, versiunea wagon va fi disponibilă cu nivelul de echipare N Line.

Grila frontală de mari dimensiuni subliniază agilitatea autovehiculului. Noile faruri cu forma alungită, disponibile opțional cu tehnologie MFR LED, precum și luminile de zi cu LED (DRL), în formă angulară, completează designul elegant. Pentru un efect simetric intre fata si spate, stopurile cu LED au fost proiectate in forma de V.

Pentru versiunile hatchback și fastback, varianta de echipare N Line a fost semnificativ actualizată, iar de acum acest nivel de echipare este disponibil și pe i30 Wagon. Noul i30 N Line se remarcă prin design-ul îndrăzneț, cu aspect mai sportiv care aduce o grilă centrală inferioară redimensionată și elemente decorative pe prizele de aer laterale care contribuie la îmbunătățirea performanțelor aerodinamice.

Caracterul dinamic N Line este subliniat de bara din spate, care a fost redesenată. Luminile de ceață repoziționate concentrează centrul vizual de gravitație mai aproape de sol. Noile jante de 17 și 18 inch dispun de un design nou care accentuează sportivitatea.

Gama de culori exterioare pentru Hyundai i30 este completată de noile nuanțe de culoare: Dark Night, Silky Bronze și Sunset Red. Interiorul negru, disponibil pentru versiunea anterioară, a fost completat cu trei noi culori: Pewter Gray, Ebony Brown și Charcoal Gray. Materialele pot fi din stofă, piele sau o combinație a acestora, cu un total de opt opțiuni.

Noul instrumentar de bord de 7 inch și ecranul central de 10,25 inch asigură o experiență dinamică la volan. Sistemul este compatibil cu Android Auto și Apple Car Play, care vor fi disponibile wireless, începând din vara anului 2020. De asemenea, i30 va oferi și încărcare wireless.

Hyundai i30 este echipat în premieră cu tehnologia Bluelink, care oferă o gamă diversificată de servicii de conectivitate pentru autovehicul, cum ar fi serviciile LIVE Hyundai, precum și funcțiile de comandă de la distanțp, prin intermediul aplicației Bluelink pentru smartphone.

La fel ca versiunile anterioare, noul i30 este echipat cu: sistem FCA cu detectarea pietonilor, sistem de atenționare a conducătorului auto (DAW), sistem de asistență pentru faza lungă (HBA), pilot automat inteligent cu sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere de viteză (ISLW) și sistem de asistență la păstrarea benzii de rulare (LKA). Pe lângă acestea regăsim noile sisteme de asistență ale șoferului: asistență pentru menținerea benzii de rulare (LFA), sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCA), sistem de avertizare la deplasarea autovehicului din față (LVDA) și sistem de monitorizare a unghiului mort (BCA).

La baza gamei se află noul motor de 1,5 litri, cu injecție dublu port și 110 CP, cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte.

Pe lângă transmisia manuală, disponibilă până acum, motorul T-GDi de 1,0 litri și 120 CP va putea fi cuplat și la o nouă transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

În plus, pentru eficieța consumului, versiunea T-GDi de 1,0 litri și 120 CP este echipată acum cu sistem mild-hybrid de 48 V, disponibil opțional, cuplat la o transmisie manuală inteligentă cu șase trepte. Pentru cei care preferă transmisia automată, varianta cu sistem mild-hybrid de 48 V este disponibilă și cu transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

Noul propulsor T-GDi de 1,5 litri și 160 CP, echipat standard cu sistem mild-hybrid de 48 V, poate fi cuplat la transmisia manuală inteligentă cu șase trepte sau cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

Motorul diesel de 1,6 litri și 115 CP poate fi cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte sau o transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

Motorul diesel de 1,6 litri și 136 CP dispune, în echiparea standard, de sistem mild-hybrid de 48 V.